Stejně jako každé jiné technické zařízení musí být i lanový naviják servisován a udržován. To nejen prodlužuje životnost navijáku, ale také zaručuje, že je v rozhodující chvíli k dispozici a bezpečně pracuje. Kromě vizuální kontroly těsnosti a poškození by majitelé navijáků měli dodržovat pokyny výrobce k údržbě. Naviják vyžaduje potřebnou péči po provozu ve zvláštních podmínkách, například po ponoření se s automobilem do vody nebo bahna.
Lano jako základní součást navijáku také vyžaduje velkou pozornost. Kromě správného srolování je třeba zkontrolovat, zda není opotřebovaný a poškozený. To se provádí tak, že se lano úplně rozbalí a znovu smotá.
Ocelová lana lze během tohoto procesu postříkat nebo potřít zpevňujícím mazivem nebo přímo určeným mazivem na ocelová lana. Dříve namazaná lana by měla být znovu promazána. Mazivo zabraňuje tření mezi zkroucenými prvky lana při zatížení, které vede k silnému opotřebení. Kromě toho slouží jako ochrana proti korozi. Naopak, pokud máte plastová lana, pak ty lze jednoduše omývat.
Kromě toho je třeba před dalším použitím lanového navijáku zkontrolovat baterie v dálkovém ovladači. I to je nedílnou součástí pravidelné kontroly a údržby navijáku na vašem terénním automobilu.
Možné úpravy na navijáku - montáž a vylepšení, výměna napájecího kabelu na navijáku a nikdy nezapomeňte na jistič! Pokud se relé při vysoké zátěži přilepí, budete rádi, že jste nainstalovali jistič. Pokud dojde ke zkratu, může se stát, že zkratový proud je jen o málo vyšší než proud navijáku. Pak pojistka nereaguje vůbec nebo reaguje příliš pozdě. Vypínač je pak jedinou možností, jak naviják vypnout.
Potřebujete další rady ohledně navijáků na offroady a osobní automobily? Zavolejte, napište, rádi vám poradíme.